مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 دی 1400 ساعت 22:302021-12-31بين الملل

رایزنی های آمریکا و ناتو برای مذاکره با روسیه در سال نو


آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و ینس استولتنبرگ دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در آخرین روز از سال 2021 میلادی برای مذاکرات خود در ژانویه 2022 با روسیه با یکدیگر رایزنی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک از ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد که بلینکن امروز با دبیرکل ناتو در مورد گفت و گوی آتی با روسیه در شورای ناتو روسیه و گفت و گوی ثبات راهبردی آمریکا و روسیه رایزنی کرد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد ائتلاف ناتو آماده گفت وگوی معنادار با روسیه و در عین حال متحد برای جلوگیری از تجاوز بیشتر به اوکراین است.

قرار است گفت و گوهای امنیتی راهبردی روسیه و آمریکا در 10 ژانویه 2022 (20 دی )، نشست شورای ناتو و روسیه در 12 ژانویه (22 دی ) و نشست شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا در 13 ژانویه (23 دی) تشکیل خواهد شدوزیر امور خارجه آمریکا همچنین با ملانی جولی وزیر امور خارجه کانادا در این زمینه گفت و گو کرد.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، بلینکن و همتای کانادایی اش در مورد اولویت های مشترک، از جمله پاسخ قوی و متحد به تجاوز بیشتر احتمالی روسیه به اوکراین، و تمایل متحدان و شرکا برای تحمیل پیامدهای شدید و هزینه های سنگین بر روسیه در صورت انجام چنین اقداماتی گفت و گو کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی های آمریکا و ناتو برای مذاکره با روسیه در سال نو

رایزنی های آمریکا و ناتو برای مذاکره با روسیه در سال نو