مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 دی 1400 ساعت 10:452021-12-29اجتماعي

418کیلومترلایروبی رودخانه و انهار منتهی به دریاچه ارومیه انجام شد


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: تاکنون لایروبی 418 کیلومتر شامل 128 کیلومتر رودخانه و 290 کیلومتر انهار منتهی به دریاچه ارومیه انجام شده است.

- ، یاسر رهبردین در برنامه تلویزیونی گفتگوی خبری، با اشاره به لایروبی 9 رودخانه منتهی به دریاچه ارومیه اظهار داشت: در این راستا تاکنون 128 کیلومتر رودخانه و 290 کیلومتر انهار منتهی به دریاچه ارومیه و در مجموع 418 کیلومتر انهار و رودخانه لایروبی شده است.

وی در خصوص احداث سازه های جدید در حوزه سردهنه سازی بیان کرد: این اقدامات باعث شد که 99 درصد آب در مواقع بارش باران مدیریت شده و به سمت دریاچه هدایت شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در رابطه با اجرای طرح تعادل بخشی آب های زیرزمینی گفت: به دلیل عدم ساماندهی نیروهای اکیپ گشت و بازرسی در چند سال گذشته دستگاه های حفاری غیرمجاز به سهولت در جاده های بین روستایی تردد کرده و اقدام به احداث چاه می کردند، ولی هم اکنون به علت ساماندهی و حضور مؤثر اکیپهای گشت و بازرسی و همچنین افزایش هزینه جرم، حفاری های غیرمجاز کاهش چشمگیری یافته است.

وی در ادامه با اشاره به رهاسازی آب از پشت سدهای حوضه آبریز به سمت دریاچه ارومیه بیان کرد: در زمان هایی که نزولات جوی مطلوب بود رهاسازی اتفاق افتاد اما در سال جاری، از فروردین تا پایان شهریورماه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

418کیلومترلایروبی رودخانه و انهار منتهی به دریاچه ارومیه انجام شد

418کیلومترلایروبی رودخانه و انهار منتهی به دریاچه ارومیه انجام شد