مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 دی 1400 ساعت 07:352021-12-29بين الملل

تأکید ترکمنستان بر توسعه روابط با نهادهای منطقه ای شانگهای، اوراسیا و همکاری اسلامی


رییس جمهور ترکمنستان خواستار تقویت همکاری با شرکای مشترک المنافع به ویژه انجمن های اقتصادی منطقه ای مانند سازمان همکاری شانگهای، اتحادیه اقتصادی اوراسیا و سازمان همکاری اقتصادی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفاتر منطقه ای خبرگزاری فارس؛ قربانقلی بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان در اجلاس غیررسمی سران کشورهای مستقل مشترک المنافع در سنت پتربورگ، مؤلفه اقتصادی را به عنوان بخش مهمی از فرآیندهای یکپارچه سازی در فضای کشورهای همسود خواند و تاکید کرد: بر اساس سازگاری پارامترهای اقتصادی و ساختاری، توسعه همکاری و مشارکت ها و همکاری در زمینه فناوری و لجستیک باید توسعه یابد.

رییس جمهور ترکمنستان همچنین خواستار تشدید همکاری با شرکای مشترک المنافع به ویژه انجمن های اقتصادی منطقه ای مانند سازمان همکاری شانگهای، اتحادیه اقتصادی اوراسیا و سازمان همکاری اقتصادی شد.

وی تاکید کرد: این همکاری به کشورهای مستقل مشترک المنافع اجازه می دهد تا با استفاده از تولید بالا، منابع و فناوری های نوین وارد مسیرهای مشارکت شوند و پروژه های مشترک جذابی را در زمینه های حمل و نقل، انرژی و صنعتی ارائه دهند.

رییس جمهور ترکمنستان تاکید کرد، تجربه ملی و بین المللی در مبارزه با همه گیری و پیامدهای آن به ما این امکان را می دهد که به نتیجه موفقیت آمیز این کار ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید ترکمنستان بر توسعه روابط با نهادهای منطقه ای شانگهای، اوراسیا و همکاری اسلامی

تأکید ترکمنستان بر توسعه روابط با نهادهای منطقه ای شانگهای، اوراسیا و همکاری اسلامی