مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 دی 1400 ساعت 14:452021-12-28اقتصادي

الزام چشم پزشکان به دریافت مجوز از اتحادیه عینک فروشان


رییس اتاق اصناف ایران از الزام قانونی اپتومتریست ها و چشم پزشکان مایل به فروش عینک به دریافت پروانه کسب از اتحادیه عینک فروشان یا اتحادیه های مرتبط خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از اتاق اصناف، سعید ممبینی اظهار کرد: یکی از درخواست های پرتکرار اصناف در حوزه عینک فروشان بود که برخی از اپتومتریست ها و چشم پزشکان بدون اخذ پروانه کسب، اقدام به فروش عینک می کردند و به موجب قانون نظام صنفی، این واحدهای فروش بدون پروانه، پلمب می شدند اما وزارت بهداشت در مقابل این پلمب مقاومت می کرد.

به گفته این مقام صنفی، اتاق اصناف ایران پیگیری این امر را در دستور کار خود قرار داد و جلسات متعددی را برگزار کرد.

در این راستا مستندات قانونی از جمله ماده 2 قانون نظام صنفی، به هیات مقررات زدایی ارائه شد و از دیوان عدالت اداری رای های عدیده ای مبنی بر این که استنادات قانونی اتاق اصناف ایران کامل تر از وزارت بهداشت است، دریافت شد؛ بنابراین دیوان عدالت اداری رای خود را به نفع اصناف صادر کرد.

رییس اتاق اصناف ایران در ادامه گفت: این مهم را در هیات مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار نیز دنبال کردیم تا در نهایت در جلسه روز گذشته (6 دی) این هیات مصوب شد که چشم پزشکان و اپتومتریست هایی که تمایل به فروش عینک دارند باید پروانه کسب را نیز دریافت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الزام چشم پزشکان به دریافت مجوز از اتحادیه عینک فروشان

الزام چشم پزشکان به دریافت مجوز از اتحادیه عینک فروشان