مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 دی 1400 ساعت 10:152021-12-28پزشكي

سهل انگاری در مدیریت آنفلوآنزای پرندگان جبران ناپذیر خواهد بود


مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یک بیماری مدیریتی است و هرگونه اهمال و عادی انگاری باعث بروز این بیماری در منطقه شده و کنترل آن را سخت خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بهلول تکلوی ظهر سه شنبه در جلسه ستاد کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوانزای پرندگان که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی حوزه سلامت و امنیت غذایی که در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: این بیماری با تهدید صنعت طیور و به دنبال آن تهدید امنیت غذایی می تواند منجر به ایجاد مشکلات فراوان در حوزه طیور شود که آگاهسازی مردم به ویژه روستاییان در نگهداری از طیور بومی بسیار مهم و مؤثر است.

وی اشاره به فعالیت های شبانه روزی دامپزشکی در کنترل این بیماری خاطرنشان کرد: در حال حاضر این بیماری با موج سنگین خود به صورت جهانی همه را درگیر کرده و ابتلای یکی ازفارم های پرورش طیور مادر گوشتی در استان گیلان بر این حساسیت افزوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل قابلیت ها و توانمندی های استان در صنعت طیور را یادآور شد و بیان کرد: این استان با دارا بودن 478 واحد مرغداری گوشتی، 47 واحد پرورش مرغ مادر گوشتی، 28 واحد پرورش مرغ مادر تخم گذار، 5 واحد کارخانه جوجه کشی، 4 باب کشتارگاه صنعتی طیور و صدها کارخانه، کارگاه، سردخانه ها و صنایع جانبی واب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهل انگاری در مدیریت آنفلوآنزای پرندگان جبران ناپذیر خواهد بود

سهل انگاری در مدیریت آنفلوآنزای پرندگان جبران ناپذیر خواهد بود