مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 دی 1400 ساعت 10:102021-12-28اقتصادي

پروازهای ایران و عراق 2 برابر می شود/ آخرین جزییات راه آهن بصره


وزیر راه و شهرسازی با اعلام امضای توافق ایران و عراق برای اتصال خط آهن شلمچه-بصره از افزایش دو برابری تعداد پروازها بین دو کشور در توافق با رییس جمهوری عراق خبر داد.

- به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی در گفتگو با رسانه ملی جزییاتی از سفر خود به عراق را که با هدف طرح اتصال راه آهن 32 کیلومتری شلمچه-بصره انجام شد، تشریح کرد.

عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: در دیدار با رییس جمهوری عراق در ارتباط با مسائل کلی ارتباطات بین دو کشور و افزایش سطح تجاری و حمایت از طرح شلمچه - بصره و نیز موضوع حمل و نقل هوایی بین دو کشور که تقریباً امروز حدود یکصد پرواز را از دو طرف داریم مذاکراتی انجام شد.

مقرر شد تا این میزان پرواز را به زودی دو برابر کرده و به حدود 200 پرواز برسانیم.

وی از مذاکرات خود با وزیر حمل و نقل عراق در خصوص امضای توافقنامه خبر داد و در مورد اهمیت این توافق بین دو کشور، گفت: تقریباً 20 سال است با عراق برای اجرایی شدن موضوع راه آهن شلمچه- بصره مذاکرات متعددی داشتیم و حتی تفاهم های بسیار زیادی و در ادوار مختلف شد که هیچ گاه به نتیجه مطلوب نرسید.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اینکه با وزیر حمل و نقل، نخست وزیر و رییس جمهوری عراق ملاقات داشت، افزود: با مذاکراتی که انجام گرفت، این توافقنامه حدود 2 ساعت پیش امضا شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروازهای ایران و عراق 2 برابر می شود/ آخرین جزییات راه آهن بصره

پروازهای ایران و عراق 2 برابر می شود/ آخرین جزییات راه آهن بصره