مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 دی 1400 ساعت 04:152021-12-28سياسي

ضرورت توجه به ظرفیت های تاریخی و گردشگری هورامان


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: منطقه هورامان در حوزه تاریخی و گردشگری ظرفیت های بسیار خوبی دارد که توجه به آن می تواند نقش موثری در پیشرفت و توسعه اقتصادی استان داشته باشد.

- یعقوب گویلیان در بازدید از روستای پایگلان در شهرستان سروآباد اظهار کرد: تپه باستانی قلای پایگلان هورامان که در سال 1384 با شماره 12803 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده، بخشی از فرهنگ و تاریخ کهن این منطقه و ظرفیتی بی بدیل برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان افزود: پروژه گمانه زنی این تپه به منظور تعیین عرصه ، حریم و لایه نگاری با مجوز پژوهش گاه باستان شناسی از ابتدای آذرماه سال جاری آغاز شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به پتانسیل های موجود در هورامان و انجام مطالعات علمی پژوهش گران و دانشجویان در این زمینه، تلاش می کنیم با فراهم کردن زیرساخت های لازم، پایگلان به عنوان پایلوت مطالعات باستان شناسی پایگاه جهانی هورامان معرفی شود.

گویلیان همچنین در بازدید از مدرسه قدیمی پایگلان اظهار کرد: برنامه ریزی های لازم انجام شده تا این مدرسه که نماد فرهنگ، ادب و علم آموزی مردمان این دیار است پس از تملک، بازسازی و به موزه تبدیل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت توجه به ظرفیت های تاریخی و گردشگری هورامان

ضرورت توجه به ظرفیت های تاریخی و گردشگری هورامان