مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 دی 1400 ساعت 12:152021-12-27سياسي

فرهنگستان ها الگوی تعامل با دستگاه های اجرایی ارائه دهند


فرهنگستان ها باید یک الگو به منظور تعامل با دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی در راستای مهارت افزایی و ارتقاء توان علمی دانش آموختگان دانشگاهی ارائه دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، جلسه هیئت امنای مشترک فرهنگستان های کشور صبح امروز (دوشنبه) به ریاست محمد مخبر معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

وی در این جلسه با تاکید بر اینکه باید فرهنگستان های چهارگانه جمهوری اسلامی ایران به عنوان چراغ راه و قله های علم و ادب و هنر به دولت در اداره کشور کمک فکری و مشاوره ای ارائه دهند، تصریح کرد: دولت موظف است از این تشکیلات برای پیشبرد امور اساسی و استراتژیک کشور استفاده کند چرا که وجود فرهنگستانها بسیار مهم است و البته تاکنون به خوبی از این ظرفیت بهره برداری نشده است.

معاون اول رییس جمهور بر ضرورت تبیین جایگاه و نقش فرهنگستان ها در کشور و همچنین ارتقاء روابط میان دولت و فرهنگستان ها تاکید کرد و افزود: باید تعاملات و ارتباط فرهنگستان ها با دولت به ویژه وزارتخانه های تخصصی متناسب با آنها گسترش یابد و این آمادگی وجود دارد تا جلسات هیئت امنای فرهنگستان ها با حضور وزرا و به صورت منظم در دولت سیزدهم تشکیل شود.

مخبر با بیان اینکه اساتید علمی کشور به ویژه اعضای فرهنگستانهای علوم، علوم پزشکی، هنر و زبان و ادب فارسی سرمایه و آبروی کشور هستند، از سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرهنگستان ها الگوی تعامل با دستگاه های اجرایی ارائه دهند

فرهنگستان ها الگوی تعامل با دستگاه های اجرایی ارائه دهند