مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 دی 1400 ساعت 12:002021-12-27اقتصادي

تعرفه پرمصرف ها از بهمن ماه افزایش می یابد


وزیر نیرو با اشاره به اینکه بخش کوچکی از مشترکین خانگی جزو مشترکین پرمصرف هستند، از افزایش تعرفه برق مشترکین پرمصرف خانگی از ابتدای بهمن 1400 خبر داد.

- به نقل از صدا و سیما، علی اکبر محرابیان با اشاره به اینکه بخش کوچکی از مشترکین خانگی جزو مشترکین پرمصرف هستند افزود: بخش عمده ای از مشترکین خانگی الگوی مصرف را رعایت می کنند بنابراین مشمول این افزایش قیمت نخواهند شد.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح که شب گذشته به تصویب هیئت وزیران رسیده کاهش مصرف برق در کشور است گفت: الگوی مصرف برای ایام غیرگرم 200 کیلووات ساعت برای هر دوره و در فصول سرد 300 کیلووات ساعت در استان های غیر گرمسیری است که استفاده بیشتر از این الگو شامل افزایش قیمت ها خواهد شد الگوی مصرف در استان های گرمسیری تا 3000 کیلووات ساعت نیز تعیین شده است.

محرابیان با بیان اینکه قیمت ها براساس خرید تضمینی برق که 400 تومان است محاسبه خواهد شد ادامه داد: در زمستان الگوی مصرف برای استان های غیر گرمسیری 200 کیلووات ساعت است، اگر مشترکی 100 کیلووات ساعت بیشتر استفاده کند تا 1.

5 برابر یعنی 600 تومان، دوبرابر الگوی مصرف کیلوواتی 1000 تومان و سه برابر الگوی مصرف با قیمت هر کیلووات ساعت 1400 تومان محاسبه خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعرفه پرمصرف ها از بهمن ماه افزایش می یابد

تعرفه پرمصرف ها از بهمن ماه افزایش می یابد