مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 دی 1400 ساعت 05:102021-12-27اقتصادي

امضای قرارداد ساخت خط آهن شلمچه-بصره/پرواز ها بین ایران و عراق 2 برابر می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، رستم قاسمی در برنامه تلوزیونی ضمن تشریح جزییات سفر خود به عراق با هدف اتصال راه آهن 32 کیلومتری شلمچه-بصره، - وزیر راه و شهرسازی با اعلام امضای توافق ایران و عراق برای اتصال خط آهن شلمچه-بصره از افزایش دو برابری پرواز بین دو کشور در توافق با رییس جمهور عراق خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، رستم قاسمی در برنامه تلوزیونی ضمن تشریح جزییات سفر خود به عراق با هدف اتصال راه آهن 32 کیلومتری شلمچه-بصره، از مذاکرات خود با وزیر حمل و نقل عراق در روز گذشته درباره امضای توافقنامه در این باره خبر داد.

وی افزود: تقریبا 20 سال است با کشور عراق برای اجرایی شدن موضوع راه آهن شلمچه- بصره مذاکرات متعددی داشتیم و حتی تفاهم های بسیار زیادی و در ادوار مختلف شد که هیچ گاه به نتیجه مطلوب نرسید.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه با وزیر حمل و نقل، نخست وزیر و رییس جمهوری عراق ملاقات داشت، افزود: با مذاکراتی که انجام گرفت، طلسم سال ها تفاهم نامه و مذاکره شکسته شد و این توافقنامه دارای یک زمان بندی مشخصی است و یکی از بندهای آن این است که طی یک ماه آینده عملاً عملیات اجرایی شروع خواهد شد.

تشکیل شرکت مشترک ایران و عراق برای آغاز اتصال خط آهن شلمچه-بصره در 2 ماه آتی وی بیان کرد: توافق کلی به این شیو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امضای قرارداد ساخت خط آهن شلمچه-بصره/پرواز ها بین ایران و عراق 2 برابر می شود

امضای قرارداد ساخت خط آهن شلمچه-بصره/پرواز ها بین ایران و عراق 2 برابر می شود