مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 دی 1400 ساعت 18:202021-12-26اجتماعي

فرود بیش از 2 هزار بال پرنده مهاجر در تالاب های نقده


رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: بیش از 2 هزار بال انواع پرنده مهاجر به منظور استراحت و تغذیه در تالاب های این شهرستان فرود آمدند.

- ، اکبر محمدیان در این زمینه اظهار کرد: انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی نظیر، قو، فلامینگو، اردک سرسفید و انواع مرغابی و اردک ها در این فصل از مناطق شمالی برای تغذیه و زمستان گذرانی به تالاب های شهرستان نقده سفر می کنند.

وی ادامه داد: تالاب های نقده از اکوسیستم های کم نظیر آبی کشور به ویژه برای مهاجرت فصلی گونه های مختلف پرندگان و تخم گذاری و جوجه آوری آنها محسوب می شود و سالانه شاهد کوچ انواع پرندگان است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: با کاهش دمای هوا در مناطق شمالی به تدریج پرندگان مهاجر وارد تالاب های این شهرستان شده و تا اوایل زمستان در تالاب های این منطقه ماندگار خواهد بود.

محمدیان اظهار داشت: از دلایل مهم افزایش و مهاجرت این پرندگان به تالاب های نقده وجود منابع غذایی، امنیت کامل با احداث 2 پاسگاه منابع طبیعی و احیای دریاچه ارومیه است که کمک شایانی برای حضور و تخم گذاری پرندگان بومی و مهاجر کرده است.

وی با اشاره به شناسایی بیش از 40 گونه پرنده آبزی و کنارآبزی در تالاب های نقده، افزود: هم اکنون علاوه بر پرندگان مهاجر، بیش از 13 هزار قطعه پرنده آبزی و کنارآبزی بومی شامل خوتکا، تنجه،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرود بیش از 2 هزار بال پرنده مهاجر در تالاب های نقده

فرود بیش از 2 هزار بال پرنده مهاجر در تالاب های نقده