مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 دی 1400 ساعت 09:102021-12-26حوادث

چند ساعتی که صدها هزار نفر را کشت


با پیشرفت علم و دستیابی به تکنولوژی های جدید، دنیا به سمتی می رود تا حتی دقایقی زودتر و بر اساس علائمی که زمین از خود نشان می دهد بتوان زلزله را پیش بینی کرد تا حداقل مردم بتوانند خانه های خود را ترک کنند و از میزان تلفات جانی کاسته شود.

- برای خود زمین هیچ اتفاق تازه ای نیست.

گسل ها مانند همیشه حرکت می کنند، روی هم می لغزند و انرژی اضافه ای که بینشان وجود دارد را خالی می کنند، اما چند کیلومتر بالاتر و روی پوسته زمین شرایط فرق می کند.

با همین لغزش کوچک، هزاران انسان همه دار و ندارشان را طی چند ثانیه از دست می دهند، آواره می شوند، معلول می شوند و یا می میرند و این رویداد از ابتدای تاریخ تاکنون مدام تکرار شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شاید مجموع زمین لرزه های تاریخ به چند ساعت هم نرسد، اما همین زلزله های کوتاه چند ثانیه ای تاکنون صدها هزار خانه را خراب و میلیون ها انسان را آواره کرده و در ایران نیز باعث کشته شدن هزاران هزار نفر شده است.

رویدادی که هر روز و هر ثانیه در تمام نقاط کره زمین تکرار می شود، اما بعد از گذشته میلیاردها سال از تاریخ حیات هنوز تبعات آن تکراری نشده و یکی از مرگ آفرین ترین ویژگی های طبیعت است.

از بین تمام جغرافیای کره زمین، ایران یکی از کشورهایی است که بر روی کمربند زلزله قرار گرفته و اکثر نقاط کشور در دسته خطر خیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند ساعتی که صدها هزار نفر را کشت

چند ساعتی که صدها هزار نفر را کشت