مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 دی 1400 ساعت 08:302021-12-26سياسي

ذهن ساده و بی آلایش اعراب چگونه زمینه گسترش اسلام را فراهم ساخت؟


پرورش ساده ذهن عرب بدوی یکی از زمینه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی رشد و گسترش اولیه اسلام در شبه جزیره عربستان به شمار می رود که شرایط ویژه ای را فراهم ساخته است.

- ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس قرآنی گفت: پرورش ساده ذهن عرب بدوی یکی از زمینه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی رشد و گسترش اولیه اسلام در شبه جزیره عربستان به شمار می رود که شرایط ویژه ای را فراهم ساخته است.

کمال الدین غراب در گفت وگو با ایسنا در خصوص زمینه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی گسترش اولیه اسلام، اظهار کرد: در سابقه تاریخی عرب قبل از اسلام، قهرمانی در حوزه اندیشه و فکر دیده نمی شود و اگر بوده در غربت و انزوای زندگی قبیلگی، فقدان کتابت و خط از یادها رفته و میراثی فکری و فرهنگی از خود به یادگار نگذاشته است؛ میراثی که بتواند زمینه ای برای پرورش اندیشه های عمیق و پیچیده و ایجاد یک فرهنگ غنی و چند پهلو باشد.

در سابقه تاریخی عرب پیش از اسلام به نام هایی هم تراز سقراط و افلاطون یا زرتشت و مانی، مهاویرا و بودا، لائوتسو و کنفوسیوس بر نمی خوریم.

از حضرت ابراهیم(ع) هم جز خاطره بنیان گذاری کعبه در نزد عرب چیزی برجا نمانده بود و یهود و نصاری او را پیامبری در سابقه تاریخی عرب به شمار نمی آوردند و به خود منتسب می ساختند و از شیوه دینی ابراهیم(ع) خبری نداشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذهن ساده و بی آلایش اعراب چگونه زمینه گسترش اسلام را فراهم ساخت؟

ذهن ساده و بی آلایش اعراب چگونه زمینه گسترش اسلام را فراهم ساخت؟