مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 دی 1400 ساعت 07:152021-12-26سياسي

آمادگی کامل برای اجرای طرح فنی حفاظتی در جنگل های هیرکانی


معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری با اشاره به اعلام آمادگی کامل برای اجرای طرح فنی حفاظتی در جنگل های شمال، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، استان مازندران دارای بیش از یک میلیون و 700 هزار هکتار اراضی جنگلی و مرتع است که در راستای حفاظت بهتر از جنگل ها، طرح تنفس جنگل های شمال در برنامه ششم توسعه در سال 95 تهیه و در سال 96 وارد مجلس شد تا برای یک دوره چهار ساله از سال 1396 تا سال 1400 اجرا شود.

این طرح موافقان و مخالفان خود را داشت درست است کمک زیادی به حفاظت از جنگل ها کرد اما در عمل باز هم مشکلاتی داشت از جمله اینکه مشکلات بسیاری را برای صنایع وارد کرد که باید تعیین تکلیف می شد به همین دلیل راهکار حل آن اجرای طرح تنفس جنگل نیازمند اجرای طرح های دیگری به موازات آن است.

هر چند این طرح توانست به حفاظت از جنگل کمک کند ولی مشکلاتی هم داشت که برای حل مسائل راهکار مهم اقدام عملی در سطح ملی بوده است.

 موضوع قاچاق چوب، برداشت غیرمجاز و جنگل خواری کماکان موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه دوستداران طبیعت امیدوار هستند در طرح جایگزین همه این موارد دیده شود.

*اقدامات احیا لاک پشتی اما اقدامات تخریب هواپیمایی است داریوش عبادی رییس تشکل های منابع طبیعی مازندران در گفت وگو با فارس،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی کامل برای اجرای طرح فنی حفاظتی در جنگل های هیرکانی

آمادگی کامل برای اجرای طرح فنی حفاظتی در جنگل های هیرکانی