مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 دی 1400 ساعت 06:502021-12-26حوادث

ارگ و شهر بم، 18 سال پس از زلزله


«18 سال گذشته و زندگی دوباره به بم بازگشته و ارگ بم دوباره سر برآورده و شهر رنگ و بوی تازه ای به خود گرفته است اما کسی در بم نیست که ساعت 5:28 دقیقه صبح جمعه پنجم دی ماه 82 را با تمام جزییات لحظه به لحظه آن فراموش کرده باشد.

- 18 سال گذشته و زندگی دوباره به بم بازگشته و ارگ بم دوباره سر برآورده و شهر رنگ و بوی تازه ای به خود گرفته است اما کسی در بم نیست که ساعت 5:28 دقیقه صبح جمعه پنجم دی ماه 82 را با تمام جزییات لحظه به لحظه آن فراموش کرده باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه ایران نوشت: پنجم دی ماه 18 سال قبل وقتی نور آفتاب صبحگاه بر ویرانه های بم تابید و آن حجم از آوار و خرابی را نمایان کرد چه کسی فکر می کرد دوباره ارگ و شهر بم همچون ققنوسی سر از خاک و خاکستر بردارد و زنده شود.

امروز پنجم دی سالروز زلزله خانمان برانداز بم است؛ زلزله ای که هنوز هیچ شهروند بمی نتوانسته فراموش کند؛ واقعه ای تلخ و دردناک که در ذهن جمعی شهر و البته خاطره جمعی ایرانیان زنده است.

شبی که زمین با صدای ترسناکی لرزید و غرش کرد و دقایقی بعد شهر مثل قبرستانی متروک ساکت شد.

امروز دوباره هم کلاه فرنگی ارگ سر به آسمان ساییده، هم نخل ها دست به دعا برداشته اند و هم مردمان شهر اگر چه دردمند با داغی که در دل دارند همچنان سربلند در کویر ایستاده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارگ و شهر بم، 18 سال پس از زلزله

ارگ و شهر بم، 18 سال پس از زلزله