مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 دی 1400 ساعت 04:402021-12-26پزشكي

قوس کمر را جدی بگیرید


رییس کمیته پزشکی و حرکات اصلاحی هیات ورزش همگانی استان کرمانشاه قوس کمر را یکی از ناهنجاری های اسکلتی معرفی کرد که بسیاری از مردم به آن توجه ندارند، - اما به مرور می تواند مشکل ساز شود.

ساحل طلایی در گفت و گو با ایسنا، از قوس کمر یا لوردوز به عنوان یکی از ناهنجاری های اسکلتی در افراد نام برد و اظهارکرد: این ناهنجاری در نتیجه افزایش انحنای کمر بوجود می آید و در اغلب موارد با قوزپشتی و گاهی با ناهنجاری سربه جلو همراه است.

وی اتخاذ وضعیت های بدنی نامناسب در طولانی مدت را یکی از عوامل احتمالی مهم در ایجاد این عارضه دانست و گفت: کودکانی که روزانه برای طولانی مدت جلوی تلویزیون به حالت روی شکم خوابیده هستند، دچار این عارضه می شوند.

رییس کمیته پزشکی و حرکات اصلاحی هیات ورزش همگانی کرمانشاه ادامه داد: بانوانی که زایمان های متعدد دارند، بانوانی که حین ظرف شستن برای رفع خستگی شکم خود را به سینک ظرفشویی تکیه می زنند، انجام اشتباهی برخی حرکات ورزشی در باشگاه و .

از دیگر عوامل بروز این ناهنجاری است.

وی با بیان اینکه ناهنجاری قوس کمر ممکن است مادرزادی هم باشد، گفت: برآمدگی شکم، کاهش انعطاف پذیری در ناحیه پشتی کمر، احتمال اختلال و نقص عملکرد در ناحیه ارگان های داخلی مانند سیستم گوارشی از جمله عوارض این ناهنجاری محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قوس کمر را جدی بگیرید

قوس کمر را جدی بگیرید