مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 21:502021-12-25اقتصادي

واسطه­ های آنلاین و اطلاعات نامتقارن در بازار گردشگری


گردشگری از دیرباز به عنوان بازاری با اطلاعات نامتقارن شناخته می شده است؛ به طوری که مصرف کنندگان(گردشگران) قادر نیستند ارزیابی کاملی از کیفیت محصولات(خدمات) عرضه شده داشته باشند.

- ایسنا/خراسان رضوی گردشگری از دیرباز به عنوان بازاری با اطلاعات نامتقارن شناخته می شده است؛ به طوری که مصرف کنندگان(گردشگران) قادر نیستند ارزیابی کاملی از کیفیت محصولات(خدمات) عرضه شده داشته باشند.

جواد براتی، عضو هیات علمی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی در یادداشتی که در اختیار ایسنا قرار داده، آورده است: یک پدیده شناخته شده از این وضعیت، آن است که در فضای فعلی گردشگری روند کاهشی در محصولات(خدمات) با کیفیت بالا مشاهده می­ شود.

قیمت ­ها دستخوش تغییر شده و کیفیت ­ها نیز تحت تاثیر قرار می­ گیرد، تا حدی که این وضعیت را در صنعت هتلداری مشهد نیز می­ توان حس کرد.

اما این ایده وجود دارد که انتشار اطلاعات از طریق شبکه جهانی وب، چنین عدم تقارنی را تاحد زیادی می­ تواند کاهش دهد.

در واقع می ­توان شرایطی را پیش­ بینی کرد که مصرف­ کنندگان بهتر از تامین ­کنندگان در مورد کیفیت و ارزش واقعی خدمات عرضه شده مطلع شوند.

با گذشت سال ها از زمان پیدایش و توسعه واسطه­ های آنلاین گردشگری، آیا این ایده جامع عمل پوشیده است؟ مطالعات بسیاری صورت گرفته است که تجربه گردش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واسطه­ های آنلاین و اطلاعات نامتقارن در بازار گردشگری

واسطه­ های آنلاین و اطلاعات نامتقارن در بازار گردشگری