مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 12:552021-12-25بين الملل

گورباچف: شوروی می توانست با اتحاد کشورهای مستقل زنده بماند


آخرین رهبر شوروی سابق یادآور شد که در آن لحظه مجالس قانونگذاری جمهوری های شوروی در حال بررسی پیش نویس طرح اتحادیه کشورهای مستقل بودند.

- آخرین رهبر شوروی سابق یادآور شد که در آن لحظه مجالس قانونگذاری جمهوری های شوروی در حال بررسی پیش نویس طرح اتحادیه کشورهای مستقل بودند.

میخاییل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی، معتقد است که مقامات شوروی ابعاد مشکلات بین قومیتی و نیاز به اصلاحات در این کشور را دست کم گرفته بودند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، گورباچف مطمئن است که شوروی می توانست حتی پس از کودتای اوت 1991 به عنوان اتحاد کشورهای مستقل زنده بماند.

گورباچف ​​امروز (شنبه) در مصاحبه با خبرگزاری تاس گفت: در ابتدا ما ابعاد و عمق مشکلات روابط بین قومیتی و روابط بین مرکزیت شوروی و جمهوری ها را دست کم گرفتیم.

خیلی طول کشید تا متوجه شویم که این اتحاد جماهیر نیاز به نوسازی دارد.

او توضیح داد که هدف مقامات شوروی حفظ اتحاد و ایجاد یک فدراسیون واقعی با حاکمیت واقعی برای جمهوری هایی بود که بخشی از اختیارات خود را به مرکزیت محول می کنند.

او ادامه داد: امنیت، دفاع، شبکه حمل و نقل، ارز واحد و حقوق بشر طبق پیش نویس پیمان اتحاد قرار بود در دست مقامات این اتحاد باقی بماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گورباچف: شوروی می توانست با اتحاد کشورهای مستقل زنده بماند

گورباچف: شوروی می توانست با اتحاد کشورهای مستقل زنده بماند