مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 09:202021-12-25فرهنگي

قرصی به نام «قصه»


فرهنگ ایرانی با «قصه درمانی» بیگانه نیست؛ در ادبیات کهن خود، شهرزادی را دارد که هزار و یک شب برای پادشاه قصه می گفت تا آتش خشم و کینه جویی او را به مرور فروبنشاند و دختران شهر را، - ایسنا/اصفهان فرهنگ ایرانی با قصه درمانی بیگانه نیست؛ در ادبیات کهن خود، شهرزادی را دارد که هزار و یک شب برای پادشاه قصه می گفت تا آتش خشم و کینه جویی او را به مرور فروبنشاند و دختران شهر را، از همسریِ یک شبه ای که به مرگ ختم می شد، برهاند.

در سال جاری، کتابی با نام دست نامه قصه درمانی به نویسندگی استفان هامل، با ترجمه محسن لعلی، ناهید رمضانی و سمیه نجار خدابخش از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی اصفهان منتشر شد که راه کارهای علمی درمان با قصه را بیان می کرد.

این کتاب، در بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی، نامزد دریافت جایزه بخش کتاب بود و درنهایت، از سوی هیئت داوران این جشنواره، شایسته تقدیر شناخته شد.

محسن لعلی، یکی از مترجمان کتاب دست نامه قصه درمانی درباره تأثیر قصه در درمان به ایسنا می گوید: قصه، به شناخت بیشتر انسان ها از خود کمک می کند، خلاقیت را پرورش می دهد و استفاده از آن برای هر مقطع سنی ای کارآمد است.

وقتی انسان ها برای هم قصه تعریف می کنند، از خلال این قصه گویی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و احساس و تجربیات خود و دیگران را با هم به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرصی به نام «قصه»

قرصی به نام «قصه»