مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 07:352021-12-25دانش

بی برنامگی در کاربرد ظرفیت نخبگان آنها را به مهاجرت سوق می دهد


عضو هیات علمی دانشگاه ملایر علت مهاجرت نخبگان را بی برنامگی در کاربرد ظرفیتهای آنان معرفی کرد و گفت: امروزه نه با پدیده مهاجرت نخبگان بلکه با چالش رانش نخبگان مواجه هستیم و متاسفانه جزو کشورهای نخبه فرست محسوب می شویم.

- ایسنا/همدان عضو هیات علمی دانشگاه ملایر علت مهاجرت نخبگان را بی برنامگی در کاربرد ظرفیتهای آنان معرفی کرد و گفت: امروزه نه با پدیده مهاجرت نخبگان بلکه با چالش رانش نخبگان مواجه هستیم و متاسفانه جزو کشورهای نخبه فرست محسوب می شویم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ دکتر عباس خاکپور در سلسله نشست های پژوهشی مرکز افکار سنجی اظهار کرد: نخبگان زمانیکه احساس کنند از تخصص و توانمندی هایشان برای جامعه استفاده نمی شود و نتوانند دانش و مهارت خود را برای جامعه کاربردی کنند، مجبور به مهاجرت به مکانی هستند که بتوانند از دانش خود برای جامعه استفاده کنند و مفید واقع شوند.

دانشیار مدیریت آموزشی دانشگاه ملایر افزود: علت مهاجرت نخبگان ارتباط چندانی به عدم تعهد آنها به کشور نداشته و دلایل مهمتری همچون عدم شایسته سالاری، شکاف شدید پژوهش و تصمیم گیری، عمل و نبود برنامه ای جامع و هدفمند برای استفاده از ظرفیت نخبگان در آن دخیل است.

خاکپور ادامه داد: ضمن تامل در این موضوع که پدیده رانش نخبگان محدود به جامعه ما نیست و در بسیاری از کشورهای د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی برنامگی در کاربرد ظرفیت نخبگان آنها را به مهاجرت سوق می دهد

بی برنامگی در کاربرد ظرفیت نخبگان آنها را به مهاجرت سوق می دهد