مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 05:502021-12-25پزشكي

چگونه می توان از دندان ها مراقبت کرد؟


باتوجه به ماهیت پوسیدگی دندان اولین و اصلی ترین راه مراقبت از دندان ها، حذف فیزیکی پلاک میکروبی از روی دندان با استفاده از مسواک و نخ دندان و دهان شویه است.

- ایسنا/اردبیل یک جراح دندانپزشکی گفت: باتوجه به ماهیت پوسیدگی دندان اولین و اصلی ترین راه مراقبت از دندان ها، حذف فیزیکی پلاک میکروبی از روی دندان با استفاده از مسواک و نخ دندان و دهان شویه است.

هاشم عبدالحسین زاده در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: دومین قدم به حداقل رساندن دفعات مصرف کربوهیدرات مانند شکر و نشاسته، مخصوصا انواع چسبنده آنها مانند شکلات، چیپس و پفک است.

وی اضافه کرد: سومین قدم استفاده حداقل از مواد اسیدی مانند نوشابه، لواشک و غیره بوده و قدم چهارم تقویت ساختار دندان با استفاده از فلوراید به صورت دهان شویه فلوراید و خمیردندان های حاوی فلوراید و استفاده از لبنیات در زمان رشد و قلیایی نگه داشتن محیط دهان است.

عبدالحسین زاده با بیان اینکه محیط دهان پر از باکتری های مختلفی است، تصریح کرد: چند نوع از این باکتری ها خاصیت چسبندگی به دندان را دارا هستند که بعد از چسبندگی و تکثیر، تشکیل پلاک میکروبی می دهند که با چشم غیرمسلح هم قابل مشاهده هستند.

این جراح دندانپزشکی تشریح کرد: این نوع باکتری ها از کربوهیدرات ها تغذیه کرده و باعث ایجاد محیط اسیدی روی دندان و مینا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه می توان از دندان ها مراقبت کرد؟

چگونه می توان از دندان ها مراقبت کرد؟