مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 دی 1400 ساعت 23:202021-12-24سياسي

بانوی سیاهپوش موسیقی روی صحنه رفت


بانوی سراپا سیاه پوش وارد صحنه شد و در حالی که مدت ها از تماشاگران فاصله گرفته بود، با دستانش نوازندگانی را هدایت کرد که صدای زندگی می نواختند؛ ساز.

- کنسرت پس از اجرای سرود ملی، با اجرای قطعاتی آغاز شد و با تکنوازی هایی با ساز های قیچک، نی، عود و قانون ادامه پبدا کرد.

تنوع سازها، صدایی که همزمان حکایت از موسیقی کلاسیک و سنتی داشت و البته رهبری نزهت امیری که به عنوان تنها بانوی رهبر ارکستر در ایران شناخته می شود، همگی این اجرا را برای هر شنونده ای، حتی آن هایی که بیرون از سالن صرفا صدایی از نواخته شدن ساز ها می شنید، جذاب کرده بود.

سانس اولِ اجرا، به تکنوازی شیما شاه محمدی (قیچک) و علی نجفی ملکی (نی) اختصاص داشت که فضایی کم و بیش عرفانی و آرام را تداعی می کرد.

سانس دوم، اما با تکنوازی مریم خدابخش (عود) و صدا سدیفی (قانون) ادامه پیدا کرد تا تماشاگران از یاد نبرند ریتم تندی را که همزمان نواخته شدن ساز قانون با سایر نوازندگان ویولن ایجاد کرده بود.

از توصیف اجرا که گذر کنیم، جمعیت حاضر در سالن قدیمی و لانه زنبوری تالار وحدت که البته قابل توجه هم بودند، تقریبا با رعایت فاصله اجتماعی به تماشای نواختن ها و شنیدن نوا هایی مشغول بودند که حالا پس از دو سال انتظار ناشی از کرونا، مجددا از آن بهره مند می شدند و البته با به صدا درآمدن شیپور خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانوی سیاهپوش موسیقی روی صحنه رفت

بانوی سیاهپوش موسیقی روی صحنه رفت