مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 دی 1400 ساعت 10:252021-12-24اقتصادي

ترخیص کامیون های وارداتی به نیمه رسید/سازمان حمایت قیمت گذاری کند


رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از ترخیص 3300 دستگاه از 7 هزار کامیون وارداتی دپو شده در گمرکات کشور خبر داد.

- درباره ترخیص کامیون های وارداتی از گمرک اظهار کرد: بر اساس بند ث ماده 30 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه، امکان واردات کامیون های دست دوم اروپایی با عمر زیر 3 سال وجود دارد و در حال حاضر، این روند در دست اجراست.

آخرین وضعیت ترخیص کامیون های دپو شده در گمرکات وی افزود: تا کنون برای واردات نزدیک به 7 هزار دستگاه کامیون ثبت سفارش انجام که از این تعداد نزدیک به 3300 دستگاه تا کنون از گمرک ترخیص و 1400 دستگاه کامیون هم شماره (پلاک) گذاری شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بعد از اینکه دستگاه قضایی به موضوع ورود کرد، با فرآیندهایی که ترخیص را کُند کرده بود، مقابله و اصلاح شد؛ شرایط شماره گذاری در حال حاضر بسیار مناسب است و دنبال آن هستیم تا از این هم بهتر شود.

عامل دپوی کامیون ها در گمرک، خودِ واردکننده است وی یادآور شد: اینکه برخی کامیون ها در گمرک دپو شده اند به دلیل مسائلی است که خود واردکننده با آنها مواجه است و ضوابطی همچون گرفتن گواهی استاندارد ، گواهی های محیط زیست ، ارائه اسناد منشأ ارز که خارجی باشد نه داخلی ، مجوزهای مربوط به خدمات پس از فروش که مد نظر قانون بوده و هر یک فرآیندهای خاص خود را دارد را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترخیص کامیون های وارداتی به نیمه رسید/سازمان حمایت قیمت گذاری کند

ترخیص کامیون های وارداتی به نیمه رسید/سازمان حمایت قیمت گذاری کند