مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 دی 1400 ساعت 07:452021-12-24اقتصادي

افزایش دخالت دولت در قیمت گذاری/سیاست سرکوب قیمت را کنار بگذارید


دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با اشاره به اینکه دخالت های دولت در قیمت گذاری بیشتر شده است، گفت: این مطلب را به کمیسیون مجلس و وزارت صمت اعلام کرده ایم که سیاست های سرکوب قیمتی باید کنار گذاشته شود.

- عباس هاشمی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس و در پاسخ به این سوال که وضعیت تامین و تولید مواد اولیه لوازم خانگی در ماه های اخیر چگونه است، گفت: صادقانه بگویم، اگر دولت دخالت نکند، فضا برای تولید کنندگان و فعالان اقتصادی آرام می شود، دولت اگر فضا را برای بخش خصوصی خالی کند و اجازه دهد که فعالان بخش خصوصی کار خودشان را انجام دهند، همه چیز در مسیر آرامش قرار می گیرد و درست می شود.

دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران بیان داشت: یکی از دخالت های دولت دریافت کدملی از خریداران لوازم خانگی است، این در حالی است که خریداران لوازم خانگی بعضا از دادن کد ملی خود به فروشنده امتناع می کنند و لذا این کارها بجز اینکه مصرف کننده را به سمت خرید کالای قاچاق سوق دهد، نتیجه ای ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که ارائه کد ملی برای خرید لوازم خانگی اختیاری است و فعلا الزامی به ارائه آن از سوی خریدار نیست، پس این موضوع چگونه می تواند بر بازار تاثیرگذار باشد، گفت: از جزییات این طرح اطلاع ندارم، اما هدف از اجرای این طرح جلوگیری از احتکار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش دخالت دولت در قیمت گذاری/سیاست سرکوب قیمت را کنار بگذارید

افزایش دخالت دولت در قیمت گذاری/سیاست سرکوب قیمت را کنار بگذارید