مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 دی 1400 ساعت 13:352021-12-23بين الملل

وقت آن رسیده که گفت وگوهای مستقیمی بین ایران و آمریکا انجام شود


وزیر خارجه عراق با اشاره به نقش این کشور برای حل برخی از مسائل و چالش ها بین ایران و آمریکا گفت: ما خواستار مذاکرات مستقیم بین تهران و واشنگتن هستیم.

- وزیر خارجه عراق با اشاره به نقش این کشور برای حل برخی از مسائل و چالش ها بین ایران و آمریکا گفت: ما خواستار مذاکرات مستقیم بین تهران و واشنگتن هستیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فواد حسین وزیر خارجه عراق عصر روز پنج شنبه در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای ایرانی خود در تهران در پاسخ به سوال خبرنگاری در ارتباط با نقش عراق برای برقراری ارتباط بین ایران و آمریکا و برخی از مسائلی که بین دو کشور وجود دارد، تصریح کرد: روابط ایران و آمریکا برای عراق یک مسئله خارجی محسوب نمی شود بلکه یک موضوع داخلی است چرا که این روابط و تنش ها بین تهران و واشنگتن مستقیما بر وضعیت عراق تأثیر می گذارد و این دلایل مختلفی دارد.

هر تنشی بین تهران و واشنگتن از نظر سیاسی و امنیتی تأثیرگذار است و در همین چارچوب هر گشایشی در روابط دو کشور نیز بر وضعیت عراق از نظر سیاسی، اقتصادی و امنیتی تأثیر مثبت دارد.

این دیپلمات عالی رتبه عراقی تصریح کرد: ما براساس منافع عراق با برادرانمان در تهران در مورد روابط تهران و واشنگتن صحبت می کنیم و براساس منافع عراق نیز با دوستانمان در واشنگتن در مورد روابط ایران و آمریکا صحبت می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقت آن رسیده که گفت وگوهای مستقیمی بین ایران و آمریکا انجام شود

وقت آن رسیده که گفت وگوهای مستقیمی بین ایران و آمریکا انجام شود