مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 دی 1400 ساعت 05:452021-12-23اقتصادي

احیای نوغانداری در بندرگز/ پیشرانهای ابریشم کِشی گلستان به خط می شوند


در نشست هم اندیشی توسعه نوغانداری در غرب استان گلستان، بر استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی، پیشرانهای ابریشم کشی و دولت برای احیای نوغانداری در بندرگز تاکید شد.

- ایسنا/گلستان در نشست هم اندیشی توسعه نوغانداری در غرب استان گلستان، بر استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی، پیشرانهای ابریشم کشی و دولت برای احیای نوغانداری در بندرگز تاکید شد.

نوغانداری به عنوان یکی از مزیت های رقابتی اقتصادی و توسعه بخش در غرب استان گلستان به ویژه شهر نوکنده همواره مطرح بوده اما در سالهای اخیر به دلایل مختلف این مهم با چالش های جدی رو به رو شده و موجبات کمرنگ شدن هر چه بیشتر نوغانداری در این منطقه فراهم کرده است عزمی جدی را برای احیای آن می طلبد.

به همین منظور و در راستای احیای نوغانداری در شهرستان بندرگز و بخش نوکنده، جلسه ای با حضور بخشدار نوکنده، مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و پیشران ابریشم کشی در این منطقه برگزار شد.

مهدی خطیر نامنی در این نشست با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی و احیای نوغانداری به عنوان یک میراث کهن فرهنگی و اقتصادی در شهر نوکنده همه باید در کنار هم تلاش کرده و اهتمام بورزیم، افزود: پرورش کرم ابریشم و تولید فرآورده های ابریشمی، می تواند در کنار کار اصلی کشاورزان، در آمد جانبی خوبی نیز برای آنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای نوغانداری در بندرگز/ پیشرانهای ابریشم کِشی گلستان به خط می شوند

احیای نوغانداری در بندرگز/ پیشرانهای ابریشم کِشی گلستان به خط می شوند