مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 دی 1400 ساعت 17:052021-12-22اجتماعي

لوح حسابداری در شهر سوخته کشف شد


باستان شناسان در نوزدهمین فصل کاوش در شهرسوخته بعد از 50سال کاوش های ادامه دار در این محوطه، برای نخستین بار موفق به کشف لوح حسابداری مربوط به دوران آغاز ایلامی شدند.

- به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، سید منصور سید سجادی سرپرست هیأت باستان شناسی با اعلام این خبر، کشف این گونه لوح ها را در مناطق غربی ایران امری عادی خواند و تصریح کرد: اما نکته اینجاست که در شرقی ترین نقطه دشت لوت و ایران، باستان شناسان تا کنون به چنین کشف منحصر به فردی دست نیافته بودند.

وی با بیان اینکه این لوح نشان از ارتباط جامعه شهر سوخته با مردم آغاز ایلامی دارد افزود: حسین مرادی باستان شناس و معاون هیأت باستان شناسی در عمق 4 متری اتاق شماره 27 منطقه مسکونی محوطه شهر سوخته در حین کاوش به این لوح رسید.

سید سجادی این کشف را تا حدودی غیر منتظره خواند و گفت: در همایش باستان شناسی جنوب شرق این نوید را به جامعه باستان شناسی داده بودم که در آینده خیلی نزدیک چنین رویدادی رخ خواهد داد و هیأت باستان شناسی به این کشف دست خواهد یافت.

سرپرست هیأت باستان شناسی، در بیان مشخصات این لوح حسابداری گفت: این لوح 11 سانتی متر طول و هفت سانتی متر عرض دارد و شامل دو گونه علامت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لوح حسابداری در شهر سوخته کشف شد

لوح حسابداری در شهر سوخته کشف شد