مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 دی 1400 ساعت 09:102021-12-22اقتصادي

کاشت بافت گیاهی باریجه و گردو از سال آینده در خراسان شمالی


محقق و عضو هیات علمی بخش گیاه پزشکی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی از کاشت بافت گیاهی باریجه و گردو از سال آینده در این استان خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی محقق و عضو هیات علمی بخش گیاه پزشکی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی از کاشت بافت گیاهی باریجه و گردو از سال آینده در این استان خبر داد.

ادیم در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: طرح مطالعاتی کشت بافت گیاهی باریجه و گردو از دو ماه آینده در این مرکز شروع می شود.

وی با اشاره به اینکه باریجه یکی از گیاهان بومی منطقه خراسان شمالی است که در مناطق مرتعی این استان رویش می کند، افزود: باریجه اهمیت اقتصادی و صادراتی بالایی دارد اما متاسفانه رویش آن در عرصه های استان به صورت سنتی بوده است.

ادیم ادامه داد: معمولا بذرهای این گیاه که در عرصه های مرتعی استان از خود گیاه باریجه پخش می شوند پوچ بوده و درصد عقیمی آن ها خیلی بالا است.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر میزان استقرار آن ها نیز در طبیعت پایین بوده و همین امر سبب شده تا به کاشت بافت گیاهی باریجه روی آوریم.

این محقق بخش کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در روش کشت بافت گیاهی، در مرحله اول کشت گیاه درون شیشه انجام می شود، توضیح داد: در محیط آزمایشگاه بهترین قسمت گیاه برای کشت رویشی انتخاب،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشت بافت گیاهی باریجه و گردو از سال آینده در خراسان شمالی

کاشت بافت گیاهی باریجه و گردو از سال آینده در خراسان شمالی