مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 دی 1400 ساعت 07:002021-12-22بين الملل

جاسوسی امارات از همسر خاشقچی با جاسوس افزار صهیونیستی


«واشنگتن پست» گزارش داده که یک آژانس دولتی امارات جاسوس افزار صهیونیستی «پگاسوس» را درست چند ماه قبل از قتل فجیع «جمال خاشقچی» روی تلفن همراه همسر وی قرار داده بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه واشنگتن پست گزارش داده که یک آژانس دولتی امارات جاسوس افزار شرکت اسراییلی NSO Group (گروه ان اس اُو) را روی تلفن همسر جمال خاشقجی درست چند ماه قبل از کشته شدن این روزنامه نگار مخالف سعودی قرار داده بود.

این روزنامه آمریکایی روز سه شنبه گزارش سایت قطره و به نقل ازداد که تلفن حنان العتر زمانی که او در آوریل 2018 در بازداشت  امارات عربی متحده بود، به نرم افزار جاسوسی پگاسوس آلوده شده بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازواشنگتن پست، در آن ماه العتر پس از ورود به فرودگاه دبی بازداشت شد و قبل از بازجویی شبانه دو تلفن همراه اندرویدی، یک لپ تاپ و رمزهای عبور خود را تحویل داد.

طبق این گزارش، العتر گفته که او و خاشقچی در ژوئن 2018 در یک مراسم اسلامی ازدواج کردند.

این روزنامه تجزیه و تحلیل خود را با کمک بیل مارکزاک کارشناس امنیت سایبری در دانشگاه تورنتو که سال هاست در مورد استفاده از پگاسوس و سایر نرم افزارهای جاسوسی تحقیق می کند، انجام داده است.

مارکزاک که دو گوشی اندرویدی العتر را به درخواست او و واشنگتن پست بررسی کرد، به این روزنامه گفت: ما مدرک جرم را در تلفن او پیدا ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جاسوسی امارات از همسر خاشقچی با جاسوس افزار صهیونیستی

جاسوسی امارات از همسر خاشقچی با جاسوس افزار صهیونیستی