مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1400 ساعت 08:402021-12-21بين الملل

هزاران پاکستانی برای حمایت از طالبان به افغانستان آمده اند


واشنگتن پست به نقل از فرماندهان سابق و فعلی طالبان نوشت که هزاران شهروند پاکستانی در چهار ماه گذشته به افغانستان آمده اند.

این افراد زمانی وارد افغانستان شدند که رهبری گروه طالبان از طلاب مدرسه های دینی در پاکستان، - واشنگتن پست به نقل از فرماندهان سابق و فعلی طالبان نوشت که هزاران شهروند پاکستانی در چهار ماه گذشته به افغانستان آمده اند.

این افراد زمانی وارد افغانستان شدند که رهبری گروه طالبان از طلاب مدرسه های دینی در پاکستان، مهاجران افغان مقیم پاکستان و حتی جنگجویان درخواست کرد برای کمک به حکومت داری این گروه به افغانستان بیایند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از چهره های مطرح مدارس مذهبی پاکستان به شرط حفظ نامش، به واشنگتن پست گفت: طالبان از آنان خواسته اند تا افراد زیادی را به افغانستان بفرستند.

به آنان اقامت دائم افغانستان داده می شود.

پیش از این ایندپندنت افشا کرده بود که طالبان به تعدادی از اتباع پاکستان و همچنان اعضای گروه انصارالله تاجیکستان شناسنامه افغانستانی داده است.

به نوشته واشنگتن پست، بحران اقتصادی و انسانی در افغانستان پس از حضور طالبان در قدرت باعث شد تا این گروه احساس ترس کند و برای تثبیت حضور پرقدرت خود به نیروی بیشتری نیاز داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزاران پاکستانی برای حمایت از طالبان به افغانستان آمده اند

هزاران پاکستانی برای حمایت از طالبان به افغانستان آمده اند