مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1400 ساعت 08:402021-12-21فرهنگي

ثبت 11 نوع لباس محلی در شهرستان طارم


مسئول نمایندگی اداره میراث فرهنگی در شهرستان طارم گفت: با برگزاری نمایشگاه مد و لباس در شهرستان سعی دریم تا لباس های محلی این شهرستان را احیا کنیم.

- زهرا جعفری در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با برگزاری نمایشگاه مد و لباس در شهرستان طارم، اظهار کرد: در نمایشگاه مد و لباسی که در طارم برگزار شده است، لباس های محلی و سنتی این شهرستان به نمایش گذاشته شده تا با نمایش آن ها مردم شهرستان و نسل جدید را با لباس های سنتی مناطق مختلف شهرستان آشنا کنیم.

وی افزود: لباس محلی پوشش حجاب کاملی است که با برگزاری نمایشگاه مد و لباس سعی داریم تا این پوشش را دوباره در شهرستان طارم احیا کنیم و از فراموشی آن در شهرستان جلوگیری کنیم.

البته در برخی مناطق شهرستان مانند هزاررود، آستاکل، هارون آباد، گیلوان، کهیا، سانسیز، غلات مردم در مراسمات خاصی از این پوشش ها استفاده می کنند.

این مسئول تصریح کرد: شهرستان طارم دارای 11 نوع لباس محلی است و شاید در نگاه اول لباس های محلی تمامی مناطق مانند یکدیگر باشد؛ ولی در بررسی دقیق تر تفاوت هایی در بین لباس های محلی مردم هزاررود، هارون آباد، آستاکل با گیلوان و کهیا، سانسیز و غلات وجود دارد.

مسئول نمایندگی اداره میراث فرهنگی در طارم با بیان اینکه در بین لباس های محلی شهرستان لباس عروس ها در در فصل زمستان و تابستان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 11 نوع لباس محلی در شهرستان طارم

ثبت 11 نوع لباس محلی در شهرستان طارم