مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1400 ساعت 05:552021-12-21پزشكي

امیکرون زنگ خطر را در کشور به صدا در آورد


متخصص طب اورژانس و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: با شناسایی و تایید سویه جدید ویروس کرونا یعنی امیکرون در کشور، زنگ خطر دوباره به صدا در آمد.

- جعفر قبادی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: هر چند این سویه به نظر کم خطرتر از سویه دلتا گزارش شده ولی قدرت انتقال و بیماری زایی آن بالا گزارش شده است.

وی با بیان اینکه با افزایش تعداد بیماران مبتلا مجدد شاهد افزایش بارکاری و مراجعات و موارد بستری خواهیم بود، تشریح کرد: در این حالت سیستم درمانی کشور روزهای سختی را مجددا پشت سر خواهد گذاشت.

متخصص طب اورژانس و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: علایم این سویه تفاوت چندانی با سویه های قبلی ندارد و به طور قطع نمی توان از روی علایم آن ها را از هم افتراق داد.

قبادی ادامه داد: آنچه بیشتر در این چند روز شاهد بوده ایم علایم شبیه سرماخوردگی به همراه علایم گوارشی نظیر اسهال و درد شکم و استفراغ هم همراهی با این سویه داشته اند.

متخصص طب اورژانس و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تشریح کرد: رعایت شرایط قرنطینه، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات به مانند سویه های قبل موثرترین روش پیشگیری از این نوع ویروس کرونا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیکرون زنگ خطر را در کشور به صدا در آورد

امیکرون زنگ خطر را در کشور به صدا در آورد