مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آذر 1400 ساعت 22:452021-12-20پزشكي

نگرانی از انتشار بیماری در دورهمی های یلدا


دبیر شورای سلامت اهواز با اشاره به خطر انتشار اُمیکرون خواستار خودداری از برگزاری دورهمی های یلدا شد.

- دکتر مهران احمدی بلوطکی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ورود اُمیکرون به کشور، اظهار کرد: در برخی مقالات عنوان شده که این سوش 50 جهش داشته و عمر این سوش کوتاه تر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: در سوش اُمیکرون، سیر علائم ابتلا به بیماری شدیدتر است یعنی اگر فردی در تماس با فرد مثبت قرار بگیرد، در مدت زمان کوتاهی دچار علائم می شود.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: علائم اولیه ابتلا به این سوش تب خفیف، بدن درد و علائم شبه آنفلوآنزا است؛ در سوش اُمیکرون باید علائم سایر سوش ها در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: با توجه به ارتباطات از راه های مختلف، هیچ سوشی از بیماری در یک مرز نمی ماند و امکان جابه جایی سوش ها وجود دارد.

توصیه می شود شهروندانی که در این شرایط هنوز واکسیناسیون خود را کامل نکرده اند یا تاکنون واکسن دریافت نکرده اند یا در دریافت دوز دوم تاخیر دارند، هر چه سریع تر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

احمدی بلوطکی گفت: افرادی که دو دوز واکسن دریافت کرده اند و اکنون نوبت سوم واکسن شان فرا رسیده، هر چه سریع تر برای دریافت واکسن مراجعه کنند زیرا احتمال مقاومت در برابر بیماری در افرادی که سه دوز واکسن دریافت کرده اند، بالای 70 درصد است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی از انتشار بیماری در دورهمی های یلدا

نگرانی از انتشار بیماری در دورهمی های یلدا