مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آذر 1400 ساعت 14:252021-12-20اجتماعي

کاشت 2 هزار نهال با اجرای طرح ترسیب کربن در خراسان شمالی


معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از کاشت 2 هزارنهال با اجرای طرح ترسیب کربن در استان خبرداد و گفت: این طرح در 126 هزار هکتار از منطقه میاندشت جاجرم به مرحله اجرا درآمد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز احمد یزدانی، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در گفت وگو با رسانه ها با اعلام کاشت 2 هزار نهال با اجرای طرح ترسیب کربن در استان اظهارکرد: ترسیب کربن یکی از طرح های بین المللی است، این طرح در 126 هزار هکتار از منطقه میاندشت جاجرم و در 20 روستای آن به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: علاوه بر آن طرح ترسیب کربن در 13 روستای سنخواست جاجرم و در سطح 70 هزار هکتار و در دهستان گلستان در شهرستان گرمه در سطح 400 هزار هکتار اجرایی شد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ادامه داد: در راستای اجرای این طرح در 20 روستا صندوق اعتباری تشکیل شد که در این صندوق 2 هزار نفر عضو آن شده و از محل پس انداز و درآمد آن شغل های خوبی نیز در مطنقه ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: کشت این نهال ها تاثیر به سزایی در حفاظت خاک و جلوگیری از جاری شدن سیلاب ها دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در گذشته بوته کنی در مناطق بیابانی زیاد بود، افزود: اما با اجرای طرح ترسیب کربن و افزایش آگاهی مردم میزان بوته کنی به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشت 2 هزار نهال با اجرای طرح ترسیب کربن در خراسان شمالی

کاشت 2 هزار نهال با اجرای طرح ترسیب کربن در خراسان شمالی