مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 13:102021-12-19سياسي

باید مناسبات و ارتباط بین فقه و علوم انسانی تعریف شود


رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با تاکید بر این که تا زمانی که نسبت علوم انسانی و فقه را تعریف نکنیم، نمی توانیم بین فقه و علوم انسانی سطح مثبتی را تعریف کنیم، - اظهار کرد: باید مشخص شود چه تعاملاتی بین فقه و علوم انسانی باید وجود داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آیت الله علی اکبر رشاد امروز در مراسم افتتاحیه ششمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی که در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به اهمیت بررسی نسبت مطالعات فقه با علوم انسانی، اظهار کرد: امروزه علوم انسانی، رقیب شریعت هستند.

چرا که دین سبک زندگی بشر را نشان می دهد و امروز، علوم انسانی نیز مدعی است که با شاخه ها و رشته های مختلف، همه شئون زندگی بشر را اداره می کند.

در دنیا و کشور ما علوم انسانی، نسبت به شریعت پیشی گرفته است.

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، به ضرورت تشکیل کمیته ای در خصوص فقه و علوم انسانی تاکید کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم و مرتبط با تحول در علوم انسانی که متولیان این کنگره باید به آن توجه کنند، این است که در کنار مجموعه کمیسیون های این کنگره، مجموعه ای نیز برای فقه و علوم انسانی تشکیل شود.

اگر بنا باشد که کنگره هر دوره به موضوعات مختلفی بپردازد، یکی از موضوعات مهم، حیاتی، کاربردی و به شدت مورد تایید همین مسئله مناسبات فقه و علوم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید مناسبات و ارتباط بین فقه و علوم انسانی تعریف شود

باید مناسبات و ارتباط بین فقه و علوم انسانی تعریف شود