مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 10:402021-12-19اجتماعي

604 بال پرنده در تالاب میقان تلف شدند


مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی از تلف شدن 604 بال پرنده مهاجر در تالاب میقان اراک از ابتدای شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تاکنون خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، محسن شانقی گفت: بیشترین تلفات پرندگان بر اثر شیوع آنفلوآنزای فوق حاد در تالاب میقان اراک در بین گونه غاز خاکستری بوده و لاشه پرنده های تلف شده با مشارکت اداره کل محیط زیست استان مرکزی جمع آوری و دفن شده است.

وی ادامه داد: 14 گروه متشکل از 28 نفر از دامپزشکان و کارشناسان بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی وظیفه پایش و مراقبت فعال و غیرفعال در زیستگاه های مختلف پرندگان استان از جمله تالاب میقان اراک را برعهده دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی یادآور شد: 700 مورد بازدید از مرغداری های صنعتی و 22 مورد بازدید در مدت یک هفته گذشته از تالاب ها و سدهای استان انجام شده است.

شانقی گفت: در این مدت 135 مورد بازدید از روستاها به خصوص نواحی اطراف تالاب میقان اراک، 9 مورد بازدید از کشتارگاه های استان مرکزی و 24 مورد بازدید از پرنده فروشی های استان انجام شده است.

وی اظهار داشت: موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به جز تالاب میقان اراک در بقیه تالاب ها، سدها و مرغداری های صنعتی و سنتی استان مرکزی مشاهده نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

604 بال پرنده در تالاب میقان تلف شدند

604 بال پرنده در تالاب میقان تلف شدند