مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آذر 1400 ساعت 20:552021-12-18اقتصادي

حضور 70 درصد مردم در بورس/ هنوز نرخ پس انداز در کشور پایین است


یک کارشناس بورس با بیان اینکه 70 درصد از جمعیت کشور در بورس حضور دارند، گفت: در عین حال هنوز نرخ پس انداز مردم و سرمایه گذاری در بورس اندک است.

- مهدی محمودرباطی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد افزایش ضریب نفوذ بورس در کشور و اینکه آیا حضور 70 درصدی مردم در بورس یک فرصت یا تهدید است، بیان کرد: از نظر مشارکت تعداد افراد در بورس رشد قابل توجهی صورت گرفته، اما میزان ورود سرمایه به بازار سرمایه هنوز رشد قابل توجهی نداشته است.

وی افزود: تعداد افراد حاضر در بورس افزایش یافته اما حجم ورود سرمایه به بورس قابل توجه نیست و براساس مطالعات، هنوز در ایران فرهنگ سرمایه گذاری و پس انداز مردم به سمت ملک، سپرده بانکی، طلا و ارز می رود و حجم اندکی از پس اندازها وارد بورس می شود.

رباطی این را هم گفت: در  شرایط فعلی ضریب نفوذ بورس در کشور رشد کرده و 70 درصد جمعیت ایران در بورس حضور دارند که البته با احتساب آزادسازی سهام عدالت از سال گذشته است که تعداد زیادی از مردم کد بورسی گرفتند و وارد بورس شدند، اما همچنان حجم سرمایه مردم در بورس کمتر است.

در حالی که در دهه گذشته هم پس انداز مردم و هم تعداد جمعیت رشد کرده است.

این کارشناس بورسی در مورد اینکه آیا حضور مردم در بورس تهدید یا فرصت است، گفت: حضور 70 درصدی مردم هم تهدید و هم فرصت به ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور 70 درصد مردم در بورس/ هنوز نرخ پس انداز در کشور پایین است

حضور 70 درصد مردم در بورس/ هنوز نرخ پس انداز در کشور پایین است