مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آذر 1400 ساعت 12:052021-12-18اقتصادي

فاصله 3000 کیلوواتی تولید انرژی خورشیدی در خراسان شمالی تا ظرفیت موجود


رییس تحقیقات و مجری انرژی های تجدیدپذیر شرکت برق خراسان شمالی، میزان تولید انرژی خورشیدی در مقیاس کوچک در این استان را سه هزار کیلووات اعلام کرد.

- ایسنا/خراسان شمالی رییس تحقیقات و مجری انرژی های تجدیدپذیر شرکت برق خراسان شمالی، میزان تولید انرژی خورشیدی در مقیاس کوچک در این استان را سه هزار کیلووات اعلام کرد.

اسماعیل حسین پور در گفت و گو با ایسنا، گفت: این میزان انرژی در 160 نیروگاه کوچک مقیاس که شامل ادارات و بخش خانگی بوده، تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت استان برای تولید انرژی خورشیدی در مقیاس کوچک 10 و پنج هزار کیلوواتی است، اظهارکرد: تعهد ما برای ایجاد نیروگاه های خورشیدی در این استان تا شش هزار مگاوات است.

حسین پور در پاسخ به این سوال که چرا فاصله تولید این نوع از انرژی تا ظرفیت موجود کم است؟ تصریح کرد: در این استان ایجاد نیروگاه های کوچک مقیاس توسط بخش خصوصی خوب بوده است اما این شرکت با کمیته امداد و بهزیستی تفاهمی را منعقد کرده که آن به کندی پیش می رود.

وی افزود: 1300 موقعیت مکانی از سوی کمیته امداد به این شرکت برای ایجاد نیروگاه های کوچک مقیاس معرفی شد که این مکان ها مورد بررسی قرار گرفتند و یک هزار و 100 موقعیت مکانی از سوی شرکت برق مورد قبول واقع شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاصله 3000 کیلوواتی تولید انرژی خورشیدی در خراسان شمالی تا ظرفیت موجود

فاصله 3000 کیلوواتی تولید انرژی خورشیدی در خراسان شمالی تا ظرفیت موجود