مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آذر 1400 ساعت 07:352021-12-18سياسي

پایین آمدن سن سارقان اتفاق بسیار نگران کننده است


یک قاضی دادسرای عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه پایین آمدن سن سارقان اتفاق بسیار نگران کننده است گفت: این موضوع به دلیل تربیت خانوادگی و بحث های فرهنگی است و متأسفانه افرادی که دست به سرقت می زنند اغلب از خانواده های قشر آسیب پذیر و کم بضاعت جامعه هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اسلام افضلی در یک برنامه رادیویی در مورد موبایل قاپی و خفت گیری گفت: در مورد سرقت قانون مجازات اسلامی نسبت به سارقین قاطع و خشن است و همان گونه که سارق دست به سلاح می برد و خشن سرقت می کند قانون هم به همان نحو با خشونت با او برخورد می کند.

وی افزود: در قانون دو نوع سرقت اصلی به عنوان سرقت های حدی و سرقت های تعزیری جرم انگاری شده است که جرایم سرقت های حدی از فقه گرفته شده و ریشه اسلامی دارد که کمتر اتفاق می افتد چون شروط سیزده گانه ای دارد که منجر به قطع دست می شود و در سرقت های تعزیری هم انواع سرقت ها از نوع مسلحانه، مقرون به آزار، سرقت اموال دولتی و .

جرم انگاری و در جرایم آن شدت بخشیده شده است تا در برخی از موارد سرقت، تا 20 سال حبس هم در نظر گرفته شده است.

افضلی با بیان اینکه قانون در مورد سارقین و راهزنانی که دست به سرقت می زنند و موجب ترس مردم می شوند آورده که این افراد حکم محارب هستند و مجازات محارب اعدام است گفت: پس می توان گفت که قانون برای انجام سرقت شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایین آمدن سن سارقان اتفاق بسیار نگران کننده است

پایین آمدن سن سارقان اتفاق بسیار نگران کننده است