مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 آذر 1400 ساعت 16:152021-12-17پزشكي

نخستین عمل جراحی تومور قلب در خراسان شمالی انجام شد


رییس بخش جراحی قلب مرکز فوق تخصصی قلب بجنورد از نخستین عمل جراحی خارج کردن تومور از قلب بیمار در دپارتمان قلب در بجنورد خبرداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز کیوان سبحانیان، رییس بخش جراحی قلب مرکز فوق تخصصی قلب بجنورد در گفت وگو با رسانه ها با اعلام نخستین عمل جراحی تومور قلب در خراسان شمالی، اظهارکرد: بیمار 46 ساله شیروانی که پس از تشخیص تومور قلبی از شیروان به دپارتمان قلب بجنورد ارجاع شد، توسط تیم جراحی قلب استان با سرپرستی کیوان سبحانیان، فوق تخصص جراحی قلب و ارشک بوتگی، متخصص بیهوشی در تاریخ 19 آذر ماه از بدن بیمار با موفقیت خارج و جان بیمار نجات داده شد.

وی گفت: ابعاد تومور خارج شده 5 سانتی متر بود و عمل به روش قلب باز و بای پس قلبی ریوی انجام شد.

رییس بخش جراحی قلب مرکز فوق تخصصی قلب بجنورد افزود: اکنون بیمار پس از عمل جراحی، بدون هیچ گونه عارضه ای از دستگاه قلبی ریوی خارج شده و پس از انتقال به بخش مراقبت های ویژه در شرایط کاملاً مساعدی به سر می برد.

کیوان سبحانیان با بیان این که پیش از افتتاح این مرکز، بیماران قلبی برای جراحی باید با تحمل شرایط سخت و هزینه های بسیار به استان های مجاور و تهران سفر می کردند، ادامه داد: اما اکنون تمام جراحی های قلب در این مرکز قابل انجام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین عمل جراحی تومور قلب در خراسان شمالی انجام شد

نخستین عمل جراحی تومور قلب در خراسان شمالی انجام شد