مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 آذر 1400 ساعت 00:402021-12-16سياسي

برای «ازدواج» جذب افرادی می شویم که شبیه والدین مان هستند؟


یک روانشناس با بیان اینکه افراد ناهوشیارانه رابطه و رفتار والدین خود را درونی کرده و تمام انتخاب هایشان نیز تحت تاثیر رفتار والدین است، گفت: - ارتباطات اولیه ای که با والدین و یا مراقبین اولیه خود داشته ایم، میزان عشق دریافتی، محرومیت از عشق و احساس ایمنی که در ارتباطات خود دریافت کرده ایم، همگی در اینکه جذب چه افرادی برای ازدواج می شویم موثر است.

به طوری که جان گاتمن (روانشناس) معتقد است که ما دقیقا جذب افرادی می شویم که کپی اولیه ای از رابطه ما با والدین مان را تداعی می کنند.

دکتر مژگان ناقل در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: می توان گفت اینکه افراد جذب کسانی برای ازدواج می شوند که شبیه به والدین شان هستند؛ طبیعی و اغلب اوقات به شکل ناخودآگاه رخ می دهد.

بعضا افرادی که والدین شان مشکلات شخصیتی داشته اند نیز جذب افرادی برای ازدواج می شوند که آنها نیز دچار همان مشکلات شخصیتی هستند، به طوری که گویی مغز ما شرطی شده و به سمت انتخاب هایی می رود که این انتخاب ها بازتاب دهنده ارتباطات اولیه ما باشد.

وی با بیان اینکه نوع رفتار و محبت دریافت شده از سوی مراقبین اولیه به ویژه مادر در دو سال اول زندگی بر روی انتخاب های ما اثر می گذارد، تصریح کرد: گویی ما نسبت به این شرایط ناخودآگاه شرطی شده و فردی را برای ازدواج انتخاب می کنیم که احساسات ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای «ازدواج» جذب افرادی می شویم که شبیه والدین مان هستند؟

برای «ازدواج» جذب افرادی می شویم که شبیه والدین مان هستند؟