مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آذر 1400 ساعت 12:102021-12-16بين الملل

آمریکا بخشی از اسناد محرمانه مرتبط با ترور جان اف کندی را منتشر کرد


مقامات ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه هزاران صفحه از اسناد محرمانه مرتبط با ترور جان اف کندی، سی و پنجمین رییس جمهوری این کشور را که در 22 نوامبر 1963میلادی با شلیک گلوله به قتل رسید، - مقامات ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه هزاران صفحه از اسناد محرمانه مرتبط با ترور جان اف کندی، سی و پنجمین رییس جمهوری این کشور را که در 22 نوامبر 1963میلادی با شلیک گلوله به قتل رسید، منتشر کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از یورونیوز، تروری که اگرچه در همان روز واقعه، فردی به نام لی هاروی اسوالد به نام قاتل معرفی شد؛ اما رد این اتهام از سوی اسوالد و سپس کشته شدنش دو روز پس از آن در ایستگاه پلیس دالاس، گمانه زنی ها درباره وجود دسیسه ای برنامه ریزی شده در پشت این ماجرا را تقویت کرد.

اسناد منتشر شده نشان می دهد که دو سازمان سیا و اف بی آی، شبکه تحقیقاتی گسترده و عمیقی بوجود آورده بودند تا دریابند آیا اسوالد در ماجرای قتل، همدستی داشته است یا خیر و در این راستا، سرنخ های بسیاری را از سازمان اطلاعات شوروی پیشین گرفته تا گروه های کمونیستی و مافیای ایتالیایی تعقیب کرده اند.

این اسناد همچنین از تلاش های گسترده ایالات متحده برای جاسوسی و نفوذ در دولت کمونیستی فیدل کاسترو در کوبا پرده برمی دارد؛ کشوری که اسوالد با افرادی در آنجا در تماس بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا بخشی از اسناد محرمانه مرتبط با ترور جان اف کندی را منتشر کرد

آمریکا بخشی از اسناد محرمانه مرتبط با ترور جان اف کندی را منتشر کرد