مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آذر 1400 ساعت 12:302021-12-15اجتماعي

افزایش 40 درصدی کل و بز در منطقه مشکول کوثر


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از افزایش 40 درصدی جمعیت کل و بز در منطقه شکار ممنوع دربند مشکول کوثر خبر داد.

- سعید شهند 24 آذر در جریان بازدید از منطقه شکار ممنوع دربند مشکول کوثر اظهار کرد: با همکاری محیط بانان تلاشگر این منطقه سرشماری از جمعیت حیات وحش منطقه شکار ممنوع دربند مشکول آغاز شد.

وی تصریح کرد: با توجه به فصل جفت گیری کل و بز ما سرشماری را با حضور محیط بانان منطقه آغاز کردیم تا ثبت آمار و اطلاعات دقیقی از آنها خدمات رسانی به حیات وحش را بر اساس برنامه ریزی ها و هدف گذاری های مشخص راحت و تسهیل کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در سال گذشته با سرشماری انجام شده 160 رأس کل و بز در این منطقه شمارش شده بود که امسال این آمار به 200 رأس افزایش یافته است.

شهند افزود: با نامه نگاری از طریق سازمان حفاظت محیط زیست و صدور مجوزهای قانونی تلاش می کنیم تا 15 هکتار از منطقه شکار ممنوع دربند مشکول را به منطقه حفاظت شده ارتقا دهیم تا این منطقه نیز از منابع و اعتبارات ملی در جهت حفاظت و صیانت بیشتر استفاده کند.

وی واقع شدن این منطقه را در کنار رودخانه قزل اوزن یادآور شد و خاطر نشان کرد: مساحت این منطقه 30 هزار هکتار است که صیانت از حیات وحش و گونه های کمیاب نظیر پلنگ، خرس، روباه، گرگ، کل و بز و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 40 درصدی کل و بز در منطقه مشکول کوثر

افزایش 40 درصدی کل و بز در منطقه مشکول کوثر