مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آذر 1400 ساعت 11:002021-12-15اقتصادي

سرانه مطالعه ایرانی ها حدود 16 دقیقه و 23 ثانیه است


سرانه مطالعه ایرانی ها حدود شانزده دقیقه و 23 ثانیه است که با توجه به وضعیت کتابخانه های عمومی و نهادی در مقایسه با تعداد شهرهای کشور مطلوب نیست.

- شیراز - رییس انجمن ترویج علم ایران گفت: سرانه مطالعه ایرانی ها حدود 16 دقیقه و 23 ثانیه است که با توجه به وضعیت کتابخانه های عمومی و نهادی در مقایسه با تعداد شهرهای کشور مطلوب نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، اکرم قدیمی ظهر چهارشنبه در دومین پیش نشست همایش بین المللی طراحی و توسعه خدمات کتابخانه های عمومی با موضوع رویکرد سیاست گذاران به توسعه خدمات کتابخانه های عمومی در شیراز اشاره به اهمیت و نقش کتابخانه های عمومی تصریح کرد: در اسناد بالادستی از جمله سند چشم انداز 1404 کشور و یا اسناد توسعه پنج ساله برای کتابخانه های عمومی نقش روشن و شفافی در نظر گرفته نشده است.

وی تصریح کرد: کتابخانه های عمومی می توانند از سه راهبرد اصلی برای ایجاد سرمایه اجتماعی بهره ببرند.

نخست اینکه کتابخانه ها می توانند از طریق تشویق به کار داوطلبانه وعام المنفعه سبب افزایش مشارکت در فعالیت های جامعه محلی شوند دوم آنکه کتابخانه ها می توانند ظرفیت خود را به عنوان یک مکان غیررسمی برای ملاقات مردم با یکدیگر توسعه دهند و سوم اینکه کتابخانه ها می توانند با توجه به نقش خود یعنی فراهم آوری خدمات جهانی برای عموم اقدام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانه مطالعه ایرانی ها حدود 16 دقیقه و 23 ثانیه است

سرانه مطالعه ایرانی ها حدود 16 دقیقه و 23 ثانیه است