مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آذر 1400 ساعت 07:552021-12-15اجتماعي

کم آبی میانکاله را به برهوت تبدیل کرده است


مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به کم آبی در تالاب میانکاله گفت: این تالاب به دلیل کم آبی به برهوت تبدیل شده است.

- با بیان اینکه قرار بود دو کانال منتهی به تالاب لایروبی شود ولی به دلیل تأمین نشدن اعتبار سازمان بنادر به این تکلیف عمل نکرده است، گفت: آن قدر خسارت به تالاب شدید است که در دو سال قبل با تلفات پرندگان روبرو شدیم و احتمال بروز حادثه در سال جاری نیز ممکن است.

وی با بیان اینکه ارزش پرندگان در زنجیره اکولوژیک بالا است، گفت: بسیاری از اراضی حاشیه تالاب تجاوز شده است و آب دهی چاه های اطراف قطع شده است و عملاً تالاب دسترسی به آب ندارد.

وی با اظهار اینکه تالاب حالت برهوت تبدیل شده است، گفت: مطالعه انتقال آب از دریا یا آب شیرین در دست اقدام است و ضریب اطمینان اجرای این طرح بیشتر است.

ابراهیمی یادآور شد: پمپاژ آب راهی مطمئن برای تأمین آب میانکاله به شمار می رود و باید مطالعات جامع برای اجرای این طرح صورت گیرد.

وی با اظهار اینکه میانکاله مانند ارومیه نیست زیرا منابع تأمین آب در حاشیه آن وجود دارد، گفت: نیاز فوری محیط زیست استان، احیای میانکاله به شمار می رود و این تالاب با رویکرد موجود احیا خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران یادآور شد: راه های مختلفی برای تأمین آب میانکاله وجود دارد و در صورت تأمین اعتبار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کم آبی میانکاله را به برهوت تبدیل کرده است

کم آبی میانکاله را به برهوت تبدیل کرده است