مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آذر 1400 ساعت 05:252021-12-15بين الملل

تعطیلی 21 مسجد فرانسه به اتهام ترویج جدایی طلبی


بر اساس اعلام وزارت کشور فرانسه، مقام های این کشور در ماه های اخیر 21 مسجد را به بهانه های مختلف اعم از ترویج ایدئولوژی جدایی طلبی یا نقض قوانین ضد افراطگری و جدایی طلبی در این کشور تعطیل کرده و شش مسجد دیگر نیز در آستانه تعطیل شدن از سوی مقامات این کشور قرار دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا از روزنامه دیلی صباح، طبق اعلام وزارت کشور فرانسه، طی ماه های اخیر 99 مسجد از مجموع 2623 مسجد در این کشور به بهانه اینکه مظنون به ترویج ایدئولوژی جدایی طلبی بوده اند هدف تحقیقات قرار گرفته اند.

منتقدان می گویند، قوانین ضد اسلامی کشور فرانسه که به بهانه آنها مسلمانان، عبادتگاه های آنها و مراکز آموزشی و دیگر مراکز متعلق به آنها را در این کشور هدف قرار می دهند، ناقض آزادی مذهبی محسوب می شوند و باعث بی عدالتی علیه اقلیت 5.

7 میلیون نفری مسلمانان فرانسه که بزرگترین اقلیت مسلمان در اروپا به حساب می آیند، می شوند.

در قوانین نامحبوب ضد جداسازی فرانسه مشخصا اسمی از اسلام برده نشده؛ اما ماه هاست که مسلمانان فرانسه علیه آنها اعتراض کرده و می گویند که این تدابیر آنها را جدا ساخته اند.

در حالی که مسلمانان فرانسه امانوئل ماکرون رییس جمهوری این کشور را متهم به تلاش برای سرکوب مذهبشان و مشروعیت بخشی به اسلام هراسی می کنند چند کشور مسلمان شامل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعطیلی 21 مسجد فرانسه به اتهام ترویج جدایی طلبی

تعطیلی 21 مسجد فرانسه به اتهام ترویج جدایی طلبی