مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 10:552021-12-14اقتصادي

حفر 3 چاه عمیق برای استفاده در مواقع بحران آبی


استاندار همدان از حفر سه چاه عمیق آب برای استفاده در مواقع بحران آب در همدان، خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علیرضا قاسمی فرزاد در آیین کلنگ زنی طرح ضربتی آب شرب شهر همدان و جورقان از منطقه آق حصار، اظهار کرد: بحران آب در شورای تامین وجود دارد و در مواقعی می خواستند آب را حتی در طول روز، قطع کنند.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: برای تامین آب شرب منابعی را دنبال کردیم و علاوه بر پروژه انتقال آب از تالوار به همدان، پیشنهادی مطرح شد که سه حلقه چاه احداث کنیم.

وی با بیان اینکه این چاه ها بین 150 تا 200 لیتر در ثانیه به آب موجود اضافه می کند، مطرح کرد: در شهر همدان بین 1500 تا 1800 لیتر در ثانیه مصرف داریم و دبی سد اکباتان کم شده به همین دلیل تصمیم گرفتیم این پروژه را کلنگ زنی کنیم تا برای دهه فجر قابل بهره برداری باشد.

استاندار همدان ادامه داد: این چاه ها از 30 متری در آب نشسته و ماندگاری چاه ها خوب است بنابراین در مواقع بحرانی، این چاه ها می تواند به ما کمک کند.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرو: با این کار، ما کمی از برداشت سد کم می کنیم تا آب برای تابستان ذخیره شود و مشکلی در آن فصل، نداشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت تغییر الگوی کشت در استان، گفت: با روش های نوین کشاورزی، مصرف الگوی آب کاهش و بهره وری افزایش پیدا می کند بنابراین باید فرهنگ سازی شود که نیازمند ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفر 3 چاه عمیق برای استفاده در مواقع بحران آبی

حفر 3 چاه عمیق برای استفاده در مواقع بحران آبی