مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 10:352021-12-14اقتصادي

کشت بالنگوی شهری برای نخستین بار در شهرکرد/ این گیاه در برابر خشکی مقاوم است


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد از کشت گیاه دارویی بالنگوی شهری برای نخستین بار در سطح یک هکتار در روستای بهرام آباد خبر داد.

- فرهاد رفیعی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: برای نخستین بار در استان گیاه دارویی بالنگوی شهری در سطح یک هکتار در روستای بهرام آباد کشت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد افزود: از مزایای کشت بالنگوی شهری می توان مقاومت به خشکی و یکساله بودن نعناییان است با ساقه های کرکدار و برخی نیز بدون کرک هستند و 2 گونه بالنگوی شهری و شیرازی در ایران موجود است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال در شهرستان شهرکرد بارش ها کمتر از 300 میلیمتر بوده، کشاورزان اقدام به کشت 3 گونه دارویی مقاوم به خشکی و یکساله بالنگو، چاودار دارویی و کنگر علوفه ای به صورت آزمایشی نموده اند.

وی در ادامه گفت: میزان بذر مصرفی برای کشت بالنگو 20-15 کیلوگرم در هکتار است که انتظار می رود 700 کیلوگرم بذر در شرایط دیم از یک هکتار برداشت شود.

رفیعی افزود: میزان نیاز آبی بالنگو در شرایط پراکنش مناسب بارندگی 150 میلیمتر در سال است.

وی در پایان ضمن اشاره به خواص دارویی بالنگو گفت: دانه های این گیاه دارای موسیلاژ و منبع خوبی از فیبر، روغن و پروتیین بوده و اثرات دارویی و تغذیه ای فراوانی دارد و د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت بالنگوی شهری برای نخستین بار در شهرکرد/ این گیاه در برابر خشکی مقاوم است

کشت بالنگوی شهری برای نخستین بار در شهرکرد/ این گیاه در برابر خشکی مقاوم است