مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 08:552021-12-14سياسي

حفر چاه در محدوده نیایشگاه باستانی اشکفت سلمان


امور آب شهرستان ایذه بدون دریافت استعلام و انجام هر گونه مطالعاتی اقدام به شروع عملیات حفر چاه در محدوده محوطه اشکفت سلمان کرده است.

- ایسنا/خوزستان معاون میراث فرهنگی خوزستان گفت: امور آب شهرستان ایذه بدون دریافت استعلام و انجام هر گونه مطالعاتی اقدام به شروع عملیات حفر چاه در محدوده محوطه اشکفت سلمان کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، احمدرضا حسینی بروجنی درخصوص حفر چاه عمیق در محدوده اشکفت سلمان ایذه اظهار کرد: این چاه در عرصه و حریم اشکفت سلمان نیست؛ اما براساس مصوبه هیأت وزیران، همه دستگاه های اجرایی قبل از هرگونه عملیات و فعالیت عمرانی، مکلف هستند از ارگان های ذیربط که یکی از آن ها اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است استعلام بگیرند که متأسفانه این استعلام از سوی هیچ مرجعی صورت نگرفت و نیروهای پایگاه حفاظت میراث فرهنگی شهرستان نیز بی درنگ در محل حفر چاه حاضر شدند و عملیات را متوقف کردند.

او ادامه داد: در عرصه اشکفت سلمان و در زیر نقوش برجسته اشکفت، چشمه دائمی ای وجود دارد که چه بسا هزاران سال قدمت داشته و یکی از دلایل استقرار تمدن در آن منطقه همین چشمه بوده است و بیم آن می رود که با حفر این چاه چشمه ای که سالیان سال فعال بوده، خشک شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفر چاه در محدوده نیایشگاه باستانی اشکفت سلمان

حفر چاه در محدوده نیایشگاه باستانی اشکفت سلمان