مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 08:452021-12-14سياسي

موجودی مواد اولیه ذوب آهن تنها برای چند روز است


معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه موجودی مواد اولیه ذوب آهن برای تولید به معنای واقعی تنها برای چند روز است، گفت: ذوب آهن اگر به نتیجه برسد که امکان تأمین پایدار مواد اولیه از داخل نیست، - برای واردات مواد اولیه مورد نیاز خود برنامه ریزی می کند.

مهرداد تولاییان در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در ذوب آهن طی سه مقطع زمانی سه کوره بلند وارد مدار تولید شده است، اظهار کرد: در اوایل دهه 50 ابتدا کوره بلند شماره یک با ظرفیت اسمی، 800 هزار تن تولید چدن به بهره برداری رسید و در سال 63 با حضور مقام معظم رهبری کوره بلند شماره دو با ظرفیت یک میلیون و 200 هزار تن و در سال 88 نیز کوره بلند شماره سه با ظرفیت تولید یک میلیون و 400 هزارتن چدن به مجموع امکانات ذوب آهن اضافه شد.

وی افزود: از سال 88 به بعد امکان فعالیت ذوب آهن با سه کوره بلند فراهم شد، هرچند که طی 12 سال گذشته ذوب آهن به دلیل کمبود مواد اولیه به طور کامل نتوانسته از این ظرفیت استفاده کند و در مقطع دو سال اوایل دهه 90 و یک سال اخیر موفق به کار با سه کوره بلند شد.

معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان با تأکید بر اینکه کوره بلند قلب ذوب آهن است، توضیح داد: در آغاز سیکل تولید فولاد ابتدا باید چدن تولید شود و بعد در فرایندی چدن تبدیل به فولاد می شود، اما اگر به هر دلیل امکان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موجودی مواد اولیه ذوب آهن تنها برای چند روز است

موجودی مواد اولیه ذوب آهن تنها برای چند روز است